העולם מתקדם ובנוי כולו על טכנולוגיה. כפי שסביר להניח שכמעט ולא תראו מישהו ללא טלפון נייד, ללא מחשב ואפילו ללא טלוויזיה בבית, כך גם למדו כל החברות, גדולות כקטנות, שעליהם להקים לעצמן אתר אינטרנט. הקלות בה ניתן להקים אתר עבור חברה, מה עוד שההשקעה הנדרשת אינה גדולה, גרמו לכל חברה לפתוח לעצמה אתר. כל לקוח שמעוניין בשירות מסוים יודע לפנות קודם כל לאינטרנט ולכן כל חברה אשר אין ברשותה אתר כזה היא בחזקת "אם אתה לא שם אתה לא קיים".
היתרונות לבנייה של אתרי אינטרנט עבור החברה הם רבים. אחת המחלוקות הגדולות במדינת ישראל היא אודות פתיחת חנויות בשבת מאחר ויש קונים רבים שמעדיפים לעשות את הקניות דווקא ביום המנוחה, יום בו העבודה אינה מפריעה לתהליך. לכן, בניית אתרים של החברה תאפשר ללקוחות לעשות זאת גם במוצרי החברה, ולרכוש את מוצריה בכל יום ובכל שעה דרך האתר. בנוסף, ישנו ציבור רחב שככל שמתפתח האינטרנט בכלל לא טורח לצאת מהבית לצורך קניות ומעדיף לעשות הכל ברשת. אתר האינטרנט של החברה יענה על הבעיה הזו שכן גם מי שלא יגיע אל החברה עצמה יוכל לרכוש את המוצר או השירות דרך אתר האינטרנט שלה. כמו כן, הנגישות שמתאפשרת דרך אתר האינטרנט תוביל להגדלת קהל הלקוחות של החברה- גם אנשים שרחוקים גיאוגרפית מהחנות או מהחברה, יוכלו לרכוש את השירות שהיא מציעה מהכורסא שלהם בבית.
אבל לפני שהחברה חולמת על הגדלת מאגר הלקוחות, היא צריכה לזכור שאתרי האינטרנט הללו לא נבנים לבדם. על כל חברה להקים לעצמה אתר, בדרך כלל באמצעות מומחה בתחום בניית אתרים. בשלב הראשון על מנהלי החברה לשאול את עצמם מספר שאלות. למשל, האם האתר הוא באמת כדי למשוך לקוחות חדשים ונוספים לחברה, אלא דווקא כדי שלאלו הקיימים תהיה אפשרות של רכישת מוצרים או שירותים דרכו? האם יהיו מי שידאגו לעדכון האתר על בסיס יומיומי? מה השוני בין האתר של החברה שלנו לבין האתרים המתחרים? ואולי מעל הכל- כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע בהקמת האתר ותחזוקתו?
כעת, לאחר שעניתם על השאלות הללו אפשר לגשת ולהתחיל בעבודה. השלב הראשון בכל בנייה של אתר אינטרנט, ולא משנה מה היו התשובות שלכם לשאלות שנשאלו, הוא אחד- רכישת הדומיין, כתובת האינטרנט בה יוצג האתר. כמובן שהעדיפות הראשית היא ששם הדומיין אותו אתם בוחרים יכלול את שם החברה במלואה או לפחות שם שדומה מאוד, כדי שהלקוחות המיועדים יוכלו למצוא את החברה דרך כתובת האתר. השלב השני בתחום בניית אתרים הינו בחירת שירות אחסון אתרים, בו יאוחסן האתר שלכם. חשוב לשים לב לעניין זה שכן יש את החברות הטובות יותר והטובות פחות, דבר שמתבטא בעיקר בתמיכה הטכנית אותה תקבלו לכשתזדקקו והמהירות בה האתר שלכם יפעל.
השלב השלישי בתחום הוא גם השלב האחרון. בתחום עיצוב אתרים, בניגוד לתחום בניית אתרים אותו ניתן לעשות גם בעזרת חברה חיצונית אך גם לבד, מומלץ לגשת למומחה. העיצוב יותאם לכם אישית לאחר פגישה עם המעצב ולאחר שהוא קיבל ממכם מידע אודות העסק. כך יוכל המעצב לדעת בדיוק איזה שירות ואילו מוצרים אתם מעוניינים לקדם, מה יהיו הצבעים המובילים בעיצוב האתר, היכן להכניס את לוגו החברה וכיצד להוביל לצורה הפשוטה ביותר של ניווט בין הדפים באתר. לסיום יכין המעצב את עמוד הבית של האתר, העמוד שמייצג את החברה שלכם בצורה הטובה ביותר, ואם תהיו מרוצים ממנו ניתן יהיה לצאת לדרך ולהצטרף לרבים שכבר בנו אתרים.