בניית אתרים הפך להיות טרנד פופולרי מאוד ברחבי הרשת. חברות גדולות מעוניינות להגדיל את היקפי המכירה שלהן, חברות קטנות מנסות לפרוץ ובכלל, התחושה היא שמי שלא נמצא ברשת לא באמת קיים.
טרנד נוסף שהולך וצובר תאוצה בזמן האחרון שייך לאתרי הקניות. בעוד אתרי החברות מנסות קודם כל לשווק את החברה שלהן ולאחר מכן אולי גם למכור לך מוצרים, אתרי הקניות הם נטו בשביל הלקוח, כדי להביא את כלל המוצרים הכי קרוב אליו שיש.
אפשר לקרוא לזה פינוק, אפשר גם להסתכל על כך מבחינת חוסר בזמן בשל לחץ העבודה וגידול המשפחה, אך דבר אחד ברור- פחות ופחות אנשים קונים בחנויות, רכישה של פנים אל פנים מול המוכרים.
כיום, הביקוש הגדול לקניות נמצא באינטרנט. החל מהאתרים הפופולריים יותר דוגמת ebay ועד לאתרים מקומיים וקטנים יותר, כולם מנסים למכור לך מוצרים מבלי שתצטרך לקום מהכיסא.
בניית אתרי קניות הפכה לתופעת רשת וכבר ניתן לקנות הכל לאינטרנט,החל ממוצרי אלקטרוניקה דרך נעליים ועד כלי מטבח.
היתרונות לאתרים אלו הינם רבים ומגוונים. מעל הכל ולפני הכל, באתרים אלו ניתן לבצע קניות כל יום, במשך כל היום. אין הגבלה של שעות סגירה או ימים בהם החנות אינה פתוחה.
ברגע שהלקוח מעוניין במוצר כלשהו הוא נכנס לאתר ורוכש אותו. יתרון נוסף הינו המחיר. בניית אתרי קניות מאפשרים אחזקה ומכירה של מוצרים בעלות זולה יותר, שכן הכסף שמושקע הוא לטובת תחזוקת וקידום האתר בלבד, לעומת המחירים היקרים בחנויות שם הם מגלמים בתוכם גם את משכורות העובדים, שכירות החנות וכדומה.
בנוסף, אם ישנו מוצר שזמין במלאי רק של הסניף בתל אביב בעוד אתה גר בטבריה, בבואך לחנות תיתקל בבעיה בהשגת המוצר. אך ברכישה באינטרנט אין גבולות של מיקום גיאוגרפי, כשהדבר נכון לא רק לפערים בין תל אביב לטבריה אלא גם לפערים גדולים קצת יותר דוגמת חדרה ולוס אנג'לס.
אבל כמובן שכמו שיש מי שקונה את המוצרים וגולש באתרים הללו, יש גם מי שבונה אותם. ראשית כל יש לבנות את האתר עצמו. השלב הראשון יהיה רכישת הדומיין, כתובת האינטרנט בה יוצג האתר.
שם הדומיין הנבחר יכלול את שם החברה במלואה, עם עדיפות שהשם יכלול גם את המילה "קניות" באחת מצורותיה, בעברית או באנגלית. השלב השני הינו בחירת שירות אחסון אתרים, בו יאוחסן האתר שלכם.
חשוב לשים לב לעניין זה שכן יש את החברות הטובות יותר והטובות פחות, דבר שמתבטא בעיקר בתמיכה הטכנית אותה תקבלו לכשתזדקקו והמהירות בה האתר שלכם יפעל.
השלב השלישי שכמו שהוא מופיע בבניית אתרים רגילים, מופיע גם בתחום בניית אתרי קניות,הינו עיצוב האתר. מהמעצב תבקשו שישים דגש על המוצרים אותם אתם מעוניינים לקדם, שישתמש בצבעים אותם אתם רואים לנכון, יכניס את לוגו החברה וכמובן יאפשר ללקוח לנווט בצורה פשוטה בין הדפים באתר.
לאחר שהאתר עומד על תילו, נשאר לבצע שלב נוסף שמבדיל את אתר הקניות מאתרים אחרים ברשת. כעת, יש להקים מערכת קניות יעילה, שתהיה נוחה לשימוש והחשוב ביותר בעיני הלקוח- מאובטח ובטוח לשימוש.
יש לקחת בחשבון שהעבודה על חלק המערכת של בניית אתרי קניות אינה עבודה פשוטה ומצריכה זמן ומשאבים כמעט זהים לאלה שהושקעו בבניית האתר עצמו.
חשוב לתת דגש על כך שלא יהיו סיבוכים מיותרים ברכישת המוצרים באתר, כך שהלקוח יוכל לגלוש בנוחות ולגשת לתהליך הקנייה בקלות ולא פחות חשוב, קלות שתאפשר לו לחזור שוב ושוב לאתר.