ניהול ותחזוקת האתר

תמונה למאמר ניהול ותחזוקת אתרים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקרב בעלי עסקים ומנהלי חברות היא לחשוב שלאחר עליית האתר לאוויר, תמה העבודה שלהם על האתר. לאחר שפעלו באופן מאסיבי לבניית האתר והעלאתו אל רשת האינטרנט, לעיתים חושבים הוגי האתר שעבודתם הסתיימה, אך למעשה העבודה שלהם רק החלה.

מדוע קיים הצורך של ניהול אתר?

לאחר שהאתר עולה לאוויר, חשוב מאוד לתחזק אותו. כל אתר בראשיתו הינו אתר בעל תוכן עדכני ובעל נתונים מרתקים, מה שמושך את קהל הלקוחות אל האתר. עם זאת, לאחר מספר ימים ובמקרה הטוב ביותר מספר שבועות, האתר הופך לפחות ופחות רלוונטי. המאמרים אינם עדכניים עוד, התמונות זקוקות לרענון והקטגוריות באתר כמעט ולא רלוונטיות. במקרה שכזה עולה הצורך של ניהול אתר. ניהול האתר הוא מה שכל חברה עושה על מנת להשאיר את האתר שברשותה רענן ורלוונטי. הן לצורך משיכת הלקוחות והן לצורך קידום האתר, חשוב מאוד שכל עסק ידאג לשנות תכנים באתר, לעדכן נתונים ולרענן תמונות, פעולות שיגרמו לאתר לפעול ולהתעדכן באופן רציף.

מהי כמות התקציב אותה כדאי להקצות למען ניהול אתר?

עם זאת, לא כל חברה יכולה להקצות עובד משורותיה לצורך ניהול האתר ובטח שלא כל בעל עסק קטן יכול לפנות זמן על מנת לדאוג לכך, ולכן רבות הן הפעמים בהן חברה שוכרת מנהל אתר באופן פרטי. עצם שכירת עובד באופן פרטי על מנת לנהל את האתר, מעידה על כוונת בעל העסק ועל רצינותו. בהתאם לכמות התכנים באתר ובעיקר לגודל האתר, ניתן לקבוע מה יהיה היקף העבודה של מנהל האתר. ניהול אתר יכול להתרחש רק מספר שעות בחודש כשמדובר באתר קטן בעל היקף עבודה מצומצם, כלומר שאין צורך בניהול באופן שוטף באתר. לעומת זאת, ניהול האתר גם יכול להיות במשרה מלאה, בעיקר כשמדובר באתר שמספק שירות ללקוחותיו, כך שיש צורך במענה מהיר לכל בעיה שעולה, על מנת לדאוג באופן רציף לציבור המשתמשים באתר.